autoryzowany serwis SAAB
polub nas na facebook
 

Przeglądy i naprawy

Naprawy powypadkowe

Instalacje LPG

Serwis opon

Auto detailing / myjnia

Naprawy SMART

Samochody zastępcze

Ogłoszenia kupię/sprzedam

Promocje

Nasi specjaliści

Części zamienne

O nas

Porady

Klara Power

Kontakt i dojazd

Kariera

Porady mechaników VIPmoto


Problem z czrnym dymem (04-04-2016)
Problem: Witam. Mam problem z moim saabem 9-3 1.9tid 150km po usunięciu dpf'a samochód zaczął strasznie dymić na czarno , najbardziej podczas intensywnego przyśpieszania
Porada: Jeżeli masz usunięty tylko DPF, to będzie dymił. Musisz także wyprogramować go z komputera ECM. Jeżeli to już było zrobione, to prawdopodobnie masz gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym.
Jak usunąć "limited performance" (06-04-2016)
Problem:Posiadam od niedawna Saaba 9-3 1,9 150 KM 2008 rok wyświetla mi się komunikat "limited performance". Wiem że obecnie jest problem z przytkanym DPF-em. Kilka tygodni temu znalazłem na jakimś forum, jak w prosty sposób bez podpinania komputera, można skasować- pozbyć się na jakiś czas wyświetlania tej informacji "limited performance". Nie pamiętam, gdzie i w jakiej kolejności przy wciśniętym pedale hamulca wykonywane były czynności po których zniknął ten komunikat. Mam prośbę, jeżeli ktoś zna wspomniany przepis z kolejnością czynności bardzo proszę o info?
Porada: Czynność którą opisujesz zapewne dotyczyła komunikatu "time for intermediate service" i to można było skasować. "Limited performance" wskazuje, że w aucie jest jakiś błąd i porusza się on w trybie awaryjnym z ograniczoną mocą. Niezbędne będzie podłączenie pod komputer - najpewniej pod Tech 2. Częste przyczyny to - zapchany DPF, zablokowany lub brudny EGR.
Pasek czy rozrząd ?? (13-03-2016)
Problem: Witam jestem zielony i całkowicie skołowany sytuacja otóż nabyłem niedawno saaba 93 z 2004 roku 1,8t 150KM i przy jeździe zaczyna coś trzeszczeć pod maska czy jest to łańcuch rozrządu ? Lecz jest taka sprawa ze sprawdzając pod maska widzę pasek czy napędza on tylko podzespoły a łańcuch jest gdzieś indziej ? nie wiem kompletnie co robić ;/ proszę o pomoc i z góry dziękuje za odpowiedzi .
Porada: Żeby sprawdzić co dokładnie hałasuje, zalecam najpierw zdjęcie paska osprzętu i dokładne osłuchanie. Oprócz łańcucha rozrządu jest też łańcuch balansu i pompa wody, która na nim pracuje. Powodów może być wiele ( alternator, rolka prowadząca itp.)Ps. rozrząd w cenie 400-500pln to kupisz, ale do diesla - tutaj sam rozrząd będzie Cię kosztował ok. 1100 do 1500pln.
Przednie zawieszenie, rozmiar tarczy (26-02-2016)
Problem:Mam pytanie odnośnie przednich tarcz hamulcowych. Jestem posiadaczem SABUSIA 9-5 1.9 TiD 2006 Chciałbym wstawić większe tarcze hamulcowe (obecnie mam 288mm a zamierzam 308). Czy zawieszenie (zapewne zwrotnica) z Aero 2005 tzn poprzedniego modelu, będzie pasowało do mojego? Znalazłem całą "nogę": piastę, zwrotnicę, jarzmo, zacisk, tarczę, klocki, amortyzator ze sprężyną. Amortyzatora nie potzebuję, tarcze i klocki mam nowe ale właśnie nie wiem czy można taki zestaw przeszczepić
Porada: Wszystko powinno pasować, zwrotnice są takie same. Aby było mniej rozbierania, zakup ten set o którym wspominasz, ale wymień same tarcze jarzma i zaciski. Różnica będzie tylko w tarczy kotwicznej, którą należy wyciąć diaksem tak aby zmieścił się większy zacisk.
Wymiana świateł postojowych przód YS3F (02-02-2016)
Problem: Witam, borykam się z problemem mrugających i gasnących świateł postojowych w przednich reflektorach. Kiedy temperatury są powyżej ok 10-15 st. (wiosna, lato) nie ma problemu. Sprawa komplikuje kiedy robi się zimniej. Przy temperaturach poniżej 10 st. C lewy postojowy czasem mruga, czasem świeci a czasem nie. W miarę niższych temperatur coraz gorzej, aż do dużych mrozów kiedy to odmawia posłuszeństwa postojówka w drugim reflektorze. Wtyczka przeczyszczona, napięcie podaje prawidłowo, wiec podejrzenia padają na żarówke (prawdopodobnie jest to led). Czy miał ktoś podobne problemy i jak wymienić tą nieszczęsną żarówkę?? Miałem raz wymontowane te lampy oglądałem je z trzech stron, niestety kabelki widać ale gniazda żarówek nie...
Porada: Jeżeli szwankują Ci ledy (postojowe) to w/g informacji technicznych otrzymanych z działu tech. w Szwecji należy zastosować specjalne rezystory, dzięki którym światła działają poprawnie. Temat wielokrotnie był poruszany na innych forach.
9-3 ss aero cewki (16-01-2016)
Problem:Mój wóz to 9-3 ss aero B207r automat. Problem się zaczął po założeniu instalacji gazowej, musiałem to zrobić ze względu na sporą odległość do pracy. Mianowicie auto przerywało, czasami to aż trzęsło całą karoserią przy przyspieszaniu więc padło na to, że poszły cewki. Na początku została wymieniona jedna na nową bo nikt nie przypuszczał, że 4 będą uszkodzone. Zrobiłem jakieś 1000km na jednej nowej i na trzech uszkodzonych. Następnie dokupiłem trzy nowe oryginalne i było wszystko w porządku. Po trzech dniach problem powrócił. Znów niekiedy zatrzęsie przy przyspieszaniu. CE nie wywala. Gdy spokojnie operuje gazem to wszystko jest ok. <
Zastanawiam się czy możliwe jest to, że ta jedna, która była wymieniona pierwsza jakoś się "wysiliła"? Co może być jeszcze przyczyną? Przewody? Moduł zapłonowy? Dodam jeszcze, że 3000 km temu wsadziłem nowe świeczki ngk platinium. Może do gazu powinienem jakieś inne zainstalować? Problem jest zarówno na gazie jak i na benzynie. Pomóżcie!!
Porada: Na początku przydała by się diagnostyk Techem i sprawdzenie kodów błędów. Jest też opcja, że zostały założone zbyt słabe wtryskiwacze i są za wolne, (przydało by się więcej szczegółów) lub też instalacja jest źle wyregulowana i powoduje zapętlenie. Potrzebny będzie dobry od gazu. Czy na benzynie też występuje szarpanie??
Aero 2.0T - ile wydechów? (16-01-2016)
Problem: Cześć, dlaczego mój SAAB Aero 2,0T z roku 2008 nie posiada 2 wydechów?a
Porada: Faktycznie z Vinu, AERO, pojedynczy wydech, ale pragnę zaznaczyć, że to jest wersja na GB. Z mojej wiedzy i doświadczenia stwierdzam, że nie było AERO na rynek Europejski z pojedynczym wydechem. Wyjątek stanowią auta na GB i USA. (tam wszystko jest możliwe).
Spust płynu chłodzącego (08-11-2015)
Problem:Witam, pisze do państwa z pytaniem odnośnie gdzie w saabie z silnikiem 2.3 150KM znajduje sie spust płynu chłodzącewgo chodzi mi o lokalizacje korków na bloku (o ile jest) i przy chłodnicy ponieważ auto przez zime nie bedzie jeżdżone a nie wiem jaka on ma temperaturę zamarzania ponieważ niedawno go kupiłem. z góry dziekuje za odpowiedź Porada: Korek spustowy, jest zarówno w chłodnicy jak i w bloku. Ale na początku sprawdź w najbliższym serwisie temp. zamarzania płynu chłodzącego. Jak jest słaby, to radzę przed zimą wymienić płyn chłodzący. Najlepszym sposobem będzie dokupienie koncentratu i wymieszanie go z wodą destylowaną. Płyn oprócz właściwości chłodzących ma też właściwości smarujące i konserwujące przewody gumowe itp. Bez płynu w układzie tworzą się niewielkie osady kamienia, które później mogą mieć zły wpływ na układ chłodzenia.
Problem po wymianie silnika (11-11-2015)
Problem: Mam mega problem i proszę o radę. Chodzi o Saaba 9-5, 2.0T. Wymieniałam silnik na inny, napewno sprawny, bo jeździłam na nim. Niestety samochód źle pracuje, mianowicie nie równo chodzi, zarówno na gazie jak i benzynie. Mechanik wymienił przy nim tylko uszczelniacz na wale. Czy to może być przyczyną przestawienia rozrządu czy może widzicie jakąś inna przyczynę? POMOCY!!
Porada: Zacznij od sprawdzenia błędów na TECH 2. Przyczyn może być wiele. Warto sprawdzić przewody podciśnieniowe. Wystarczy, że zaworek przy odmie będzie pęknięty i będziesz miał nierówne obroty. Uszczelniacz nie ma żadnego związku z przestawieniem rozrządu. Rozrząd jest na łańcuchu, może być jedynie wyciągnięty.
Saab 9-3 2001r 2.0T LPG 150KM dosyć mocno kopci (23-01-2015)
Problem:Witam mam problem z moim saabem po uruchomieniu silnika na zimnym strasznie kopci z układu wydechowego do momentu całkowitego rozgrzania silnika turbo było wymienione wcześniejsza turbina rzygała olejem wiec nie dało się jeździć Porada: Warto sprawdzić odmę czy nie jest zapchana. Mogą to być uszczelniacze zaworowe, olej ścieka do komory spalania i po odpaleniu pojawia się dym, wiąże się to ze zdjęciem głowicy. Sprawdź ciśnienie w cyl na zimnym..
Wyciek oleju silnikowego z czegoś... (11-02-2015)
Problem: Witam,zakupiłem w końcu moje wymarzone auto,Saab 9-5 2006rok,miała być benzin ale postawiłem na diesla.Tak więc moja sabina ma silnik 1.9TiDS 150KM,przy wymianie oleju niestety zobaczyłem dość spory wyciek oleju,nie wiedziałem skąd bo cały dół silnika był upocony,dziś wieczorem znów zwlekłem dolną obudowę silnika i udało mi się ustalić że wyciek pochodzi z tej puszki na wkład filtra oleju a dokładniej z takiej małej rurki wychodzącej z tej puszki,i stąd moje pytanie,co to za rurka,średnicy ok 10mm,długość ok 6cm,wychodzi dokładnie z tej puszki na wkład filtra,olej z niej się sączy podaczas jazdy i zalewa przegub prawy,dalej po elementach konstrukcji,chypa poprzecznicy,wcieka pod te filcową osłone miski olejowej-stąd upocony silnik.Pany co to za rurka i czy nie powinien byś do niej podłączony jakiś przewód gumowy,dodam że mimo wycieku poziom oleju był na max a może nawet poprzedni fachura przelał stan,za chwile mnie zganią mędry forum za zaśmiecanie ale nie znalazłem nic na temat tej rurki na forum i w manualu,pozdro for all.
Porada: Rurka, która znajduje się przy deklu filtra olejowego, jest tzw. elementem wspomagającym spuszczanie oleju podczas wymiany. Jeżeli po wymianie oleju sączy się z niej olej należy dokręcić (z wyczuciem) korek obudowy filtra oleju, a jeżeli to nie pomoże, prawdopodobnie mógł zostać przyszczypany oring filtra oleju - należy go wtedy wymienić.
Czy to dwumasa ?(26-01-2015)
Problem: Co to za dziwny objaw przy gaszeniu silnika ze strasznie zadrży silnik ??? jak kończy się dwumasa to jakie są objawy ???
Porada: Objaw , który opisujesz rzeczywiście może świadczyć o początkach uszkodzenia koła dwumasowego. Tak jak kolega Rm31ł staraj się odpalać i gasić z wciśniętym pedałem sprzęgła - to znacznie przedłuża żywotność koła. Zaobserwuj, czy przy wciskaniu sprzęgła w połowie nie występuje chrobotanie z okolic skrzyni. Jeżeli tak, to w najbliższym czasie musisz się liczyć z jego wymianą, jeżeli występuje tylko przy gaszeniu to myślę, że możesz jeszcze trochę pojeździć.
Saabiszcze VECTOR, 1.8T, 150 KM, 2003, 203kkm, automat(15-01-2015)
Problem: Bedę wdzięczny za wszelkie uwagi! Oto autko, które będę sprawdzał w piatek. Sprowadzone z Holandii (osoba prywatna kupowała dla siebie). W Polsce jeden właściciel (sprawdziłem na historapojazdu.gov.pl) W Holandii (niestety) 9-ciu - też sprawdzałem: dostałem raport VME (auto głównie w leasingu i prywatnie. Brak danych na temat przebiegu czy kolizji). Co sądzicie? Na co zwrócić w tym modelu szczególną uwagę? Cena auta z 2 kompletami opon typu w tym komplet letni typu "run flat". http://dysk.onet.pl/link/FDb3p
Porada: Zdjęcia przedstawiają bardzo fajnie wyposażony egzemplarz. Pamiętaj, że handlarze często potrafią "wypicować" auto i ukryć ich wady. Polecam sprawdzenie auta przed zakupem w serwise- jest to auto z "jakims" już przebiegiem, więc mechanik, który zna saaby dokładnie go sprawdzi razem z wypadkowością. Przy takim przebiegu trzeba zwrócić uwagę na wycieki ol., na kulturę pracy silnika, dokładnie sprawdzić zawieszenie (naprawa nie jest droga), no i oczywiście badanie techem 2 obowiązkowo..
Problem z silnikiem (14-2-2014)
Problem: Witam mam od 5 miesiecy saaba 9-3 1.9 150 km diesel i mam z nim taki problem nie zawsze ale co jakis czas dymi silnie na biało lub tako biało niebiesko dokładnie niewiem ale tak pachnie jak by sie olej palił ale jak zacznie kopcic wystarczy ze zgasze silnik i otpale na nowo i objaw ustepuje sprawdzalem korek oleju i wody nic nie ubywa ani niema objaw ze uszczelka pod głowica jest zepsuta prosze jak ktos miał podobny przypadek prosze o rade
Porada: Prawdopodobnie jeździsz po mieście i masz przypchany filtr DPF. Czujnik ciśnienia w wydechu wysyła sygnał do komputera aby wypalić filtr. Następuje wtedy wtryśnięcie większej dawki paliwa, aby zwiększyć temperaturę w układzie wydechowym i stąd pojawia się ten dym. Sprawdź poziom oleju, może być za wysoki. Warto wymienić olej z filtrem i podjechać na komputerowe wypalenie filtra DPF.
Jasnosiwy dym (2016-18-10)
Problem:Planuję zakup używanego Saaba 9-3 kombi, 1.9 diesel 150KM. W ostatni weekend sprawdzałem egzemplarz sprowadzony ok. miesiąc temu z Niemiec. Rocznik 2008, przebieg 245 tys. km.
W trakcie jazdy próbnej po ok.5 minutach większej prędkości po zatrzymaniu auta na światłach (na włączonym silniku naturalnie) zaczął się wydobywać jasnosiwy dym w dość duzych ilościach. Całościowo jazda trwała ok. 20 minut i sytuacja powtórzyła się, lecz już mniejszych gabarytów.
Czy może to być spowodowane faktem iż auto stoi w miejscu w komisie i jest rzadko przepalane? Czy ma na to wpływ filtr cząsteczek stałych DPF? (Musi się przepalić). Czy powinienem zwrócić szczególną uwagę na obecność chłodnicy oraz wentylatora chłodnicy produkcji Valeo Polska?
Porada: Dym może oznaczać wypalanie dpf, ale musi to być powiązane ze zwiększonym spalaniem i podniesionymi obrotami. Równie dobrze może to byc spowodowane uszkodzeniem turbiny. Co do chłodnicy produkcji polskiej może to być wynik uszkodzenia przodu pojazdu.
Wymiana katalizatora - kilka pytań (2014-05-30)
Problem: Mam 9-3 SS 2.0t YS3F 2003r. Przymierzam się do wymiany katalizatora i mam kilka pytań. W jaki sposób katalizator jest mocowany? Na śrubach czy może trzeba coś wycinać, spawać itp.? Czy po wymianie wystarczy wykasować ewentualne błędy(mam OPCOMa) czy trzeba coś programować Techem? Czy przy wymianie mogę się spodziewać jakichś komplikacji?
Porada: Katalizator w Twoim aucie mocowany jest na sruby - tzn. z góry są trzy nakrętki i szpilki w kolektorze wydechowym. Na łączeniu z wydechem też w taki sposób - tylko na 4szt. Zaopatrz się w uszczelki między kol. wydechowym a kat. OE 90537716 oraz w uszczelkę między kat. a wydchem OE 12788864 lub 12757508 (były dwa rodzaje - w sumie trzy bo USA ma jeszcze inną). W ostateczności można złożyć na pastę do wydechu. Utrudnienia możesz mieć z odkręceniem nakrętek - bardzo czesto sa mocno zgrzane. Nic nie trzeba programować - wystarczy wykasować z pamięci błędy na kata jeżeli takie miałeś.
Nie działa klima (29 Maj 2014)
Problem: Jak kupilem 9-3 to nie działała już klima,gdy ją włącze to nawiew wydaje dziwny dżwięk : hrryyyyyyyyyy..........hryyyyyyyyyyyy............hryyyyyyyyyyy............... Możliwe że nie nabita, ale może coś jeszcze.
Porada: Zazwyczaj włączenie klimatyzacji nie ma żadnego wpływu na pracę wiatraka. Doprecyzuj, czy dzwięk pochodzi z wiatraka nawiewu czy spod maski. Bardzo czesto przez obudowę filtra kabinowego woda przedostaje się do wnętrza i zalewa wiatrak. - być może ten dzwięk jest spowodowany właśnie przez to. ( warto to skontrolowac i uszczelnić). A jeżeli nie chłodzi Ci klimatzyacja, to trzeba udać się do warsztatu, aby sprawdzili ilosc czynnika chłodzacego R134 i sprawdzili czy kompresor się załącza.
Wymiana skraplacza klimatyzacji (Saab 9-3 2004 r) (16 Maj 2014)
Problem: Mam mały kłopot i związane z nim pytanie do doświadczonych forumowiczów, użytkowników Saaba. Koledzy powiedzcie czy skraplacz klimatyzacji z wersji angielskiej pasuje do amerykańskiej..? Wiem, że brzmi to trochę śmiesznie, ale zastanawiam się czy "odwrócona" deska rozdzielcza nie powoduje odwrócenia przewodów wychodzących do podszybia. Niestety bez demontażu deski rozdzielczej nie da się tego sprawdzić, a wymiana jest NIESTETY konieczna (perforacja przewodów tuż przy złączu od str. skraplacza).
Porada: Według informacji z EPC chlodnice klimatzyacji (skraplacz) są takie same. Różnica jest tylko w wersji manual i automat, no i oczywiście silnik musi się zgadzać (diesel i benzyna mają inne, 2.8 i 2.0 też są inne, diesle Dt i DTH też się różnią). W wersji UK inne sa przewody od kompresora klimatyzacji do parownika. Od chłodnicy do kompresora są takie same. Więc jak silniki są takie same to można zakładać. Zastanawia mie jeszcze dlaczego nie kupisz zamiennika - chłodnica z "Angola" może być już mocno przechodzona, a zamienniki nie są drogie.
(Saab 9-3) Problem z Elektryka (13 Kwi 2014)
Problem: Mam Saaba z 2006 roku i problem jest taki ze nie dziala szyba od strony kierowcy jaki i zewnetrzne lusterko i zamekelektryczny a bezpieczniki sa dobre. Co robic, gdzie sukac przyczyny?
Porada: Na początek podłącz Techa i sprawdz błędy. Prawdopodobnie masz aut. domykanie szyb w przełączniku, a one dosyć czesto się psuja. W nich jest moduł drzwiowy DDM - i to on jest raczej uszkodzony.
(Saab 9-3) Skrzypi i trzeszczy (20 Mar 2014)
Problem: Mam taki problem w moim saabie 93 podczas skrecania kolami na postoju i podczas jazdy cos skrzypi w prawym kole jak stara wersalka jak był mróz nie słyszałem tego teraz przy plusowej temperaturze jest coraz głośniej. Dodam ze już wymieniłem poduszke i łożysko amortyzatora a tu dalej skrzypi.
Porada: Jeżeli po wymianie poduszki i łożyska amortyzatora dalej coś Ci skrzypi, to zweryfikuj, czu to słychać z góry czy z dołu. Może to być sworzeń wahacza lub gumy stabilizatora. Gumy sa tanie i nawet jak nie mają luzy, to mogą być ze starości twarde i będą skrzypiały. Jeżeli to sworzeń, a nie ma luzu, to lepiej go przesmarować zwykłym olejem lub odrdzewiaczem za pomocą strzykawki.
ss 93 2009r (2014-03-17)
Problem: Od roku jestem posiadaczem saaba 93 1.8t (B207E)z 2009r. przejechane mam nim 123 tys.auto mialo robione 4 serwisy i za kazdym razem byl olej 5w30 a czytalem ze powinien byc 0w40 to jaki mam wlac? i co z olejem w skrzyni bo to automat? doradzcie czy podnoszenie macy to bardzo obciaze silnik i sprzeglo? ile moge go podciagnac? sorki za brak znakow itp ale jestem za granica!
Porada: Jeżeli miałeś lany olej 5W30 w serwisie Saaba, to zapewne miałeś lany Gm, który spełnia wymogi GM-LL-A025, więc śmiało możesz kontynuowac jazdę na takim oleju. Co do skrzyni automatycznej , to olej wymienia się co 80 tys. km. Jeżeli chodzi o podniesienie mocy, to można zrobić przez map-tuna, albo hirscha. Map-tun będzie tańszy i podniesie Ci na 205 KM i chyba 330 Nm, hirsch na 195KM i 310 Nm.
Problem z przerdzewiałą metalową rurką wody (2014-03-17)
Problem: Mam problem z metalową rurką wody. Poxilina pomogła w przypadku tej mniejszej "odnogi" , z której na początku ciekło,później rdza rozszczelniła grubszą część i tu już niestety klej nie sprostał swojemu zadaniu...Pomogło tylko na tyle,że płyn ucieka jedynie podczas jazdy,ale i tak dolewać muszę codziennie po około pól litra.Rurkę chciałem wymienić,lecz nigdzie nie mogę takowej znaleźć... Wie ktoś może gdzie mógłbym nabyć taką rurkę?
Saab 9-3 II 1,9 TiD rocznik 09/2004 numer VIN: YS3FB46W151007654
Porada: To nie fachmany z Aso narzucają wysokie ceny, tylko importer. Jeżeli moge podpowiedzieć, to proponuję szukac rurki do 1.9 TID z wersji poliftowej 2007-up. Wtedy weszły rurki z kwasówki i one nie rdzewieją. Trzeba pamiętać, że przewody różnią sie od wersji 1,9 tid 120KM i 150 KM.
(Saab 9-3) Xenon sie świeci z prawej strony 9-3 2,2 TiD (03 Mar 2014)
Problem: Problem który mam to nie działający Xenon z prawej strony Sad Jak zamienię żarniki i kostki z prawej do lewej to wszystko działa a w prawej nic nie świeci. Pozostałe żarówki w prawej lampie działają (pokojówki i Światła drogowe) Co może być przyczyną .... ?
Porada: Po Twoim opisie myślę, że uszkodzony masz moduł Xenon, który się znajduję pod lampą. (jest do niej przykręcony od dołu) Najlepiej podmień moduły z lewej na prawa stronę i wszystko bedzie jasne. Daj znać czy to to.
Saab 2.0T 210KM przerywa przy ostrym wciśnięciu gazu (2014-02-28)
Problem: Nie wiem, czy był już poruszany ten temat, ale mój Saab 9-3 2.0T z 2003 roku, przy gwałtownym wciśnięciu gazu (turbo idzie ostro do góry - do czerwonej kreski) potrafi wyrywkowo dość gwałtownie szarpnąć (całym samochodem). Wskaźniki obrotów i turbo nie spadają. Świece wymienione, przepustnica wyczyszczona. Przy spokojnej jeździe i delikatnym operowaniu gazem - nic się nie dzieje i wszystko jest ok. Jednak przy wciśnięciu gazu na maxa - czasami potrafi szarpnąć. Jakieś pomysły co może być tego przyczyną?
Porada: Można podmienić cewki, ale jest jeszcze sprawa ciśnienia paliwa. Bardzo czesto takie objawy były spowodowane chwilowym jego spadkiem . Jeżeli w Twoim aucie jest filtr paliwa , to go wymień (koszt nie jest duży), droższą inwestycją jest wymiana pompy paliwa, która też może mieć wpływ na takie zachowanie pracy silnika.
(Saab 9-3) wymiana panela z radiem na nawigację (14 Lut 2014)
Problem: czy ktoś się orientuje czy mogę wymienić zwykły panel z radiem na dużą nawigację? Samą nawigację można kupić, tylko pytanie czy będzie po zamontowaniu bez problemów działać. Chodzi o Saab 9-3 2008r.
Porada: Jeżeli chodzi Ci o efekcie wizualnym czyli zastąpieniu dotychczasowego radia na radio Navi, to można to zrobić bez problemu. Pamiętaj, że kupując używane radio musi być ono wyprogramowane z poprzedniego samochodu, a nie odłączone i wyjęte. Koniecznie bedzie trzeba przerobić końcówkę antenową - poza tym radio będzie działać . Radia Navi posiadają słabe wzmacniacze wewnętrzne, wiec bedziesz musiał się liczyć ze słabszym dzwiękiem. Można to oczywiście wszystko prawidłowo przerobić, ale potrzebne będzie dodatkowy oryginalny wzmacniacz i wiązki, a jeżeli chcesz aby działała Ci navigacja, to dodatkowo moduł gps i wiązki przewodów - zdemontowane z "dawcy".
(Saab 9-3) odtwarzacz cd (12 Lut 2014)
Problem: proszę o pomoc: jak wyciągnąć odtwarzacz cd z panelu środkowego w celu wyczyszczenia
Porada: Musisz w piwerwszej kolejnosci wyjąc popielniczkę (o środka z lewej strony podważając plasticzek), później podważasz panel klimatyzacji (jest tylko na spinki) i specjalnymi "wyjmakami" demontujesz napęd CD. Mozna użyć cienkich płaskowników.
SILNIK 2.0T Z SAAB 93SS DO 95 (2014-01-27)
Problem: Wie ktoś może, czy silnik z Saaba 93 SportSedan 2.0T (2003 - 2008) będzie pasował do Saaba 95 2.0t (2003 r.)? Domyślam się że konieczna byłaby również zmiana oprogramowania itd., ale chodzi mi głównie o mocowania silnika i czy da się go bez większych kombinacji przełożyć?
Porada: Silnik 2,0 t z 9-3 SS i 2,0 t Z9-5 2003, to są zupełnie inne silniki. Inne sterowanie, inne mocowania, inna skrzynia biegów. Nie ma możliwośći przełożenia tych silników. Jedne są produkcji GM (9-3), a z 9-5 to typowy Sabbowski motor.
CHCĘ KUPIĆ SAAB 9-3 (11 Sty 2014)
Problem: Chcę kupić Saab'a 9-3, rocznik od 2008. Możecie podpowiedzieć na co zwracać uwagę? I jakie są największe problemy z tym autem. Chcę go kupić z gazem, lub dopiero zagazować. Zastanawiam się nad 2.0t (ewentualnie 1.8t), tylko nie wiem czy mają skrzynie 6'cio biegowa i łańcuch rozrządu (jeśli tak to na ile starcza i jaki koszt ewentualne j wymiany). Wiecie może jakie jest spalanie tych motorkow i jak z ich żywotnością? Rocznie robię koło 35000 km na dojazdy do pracy i potrzebuje wytrzymałe auto. Czy ten Saab nada sie?
Porada: Samochód jest na łańcuchu rozrządu. W obydwu wersjach są manualne 6-biegowe skrzynie jak i automaty. Silniki są na łańcuchach rozrządu. Żadko się je wymiania. Częściej uszkadzaja sie ślizg i napinacz łańcucha wałków balansujących. Koszt ok. 1600pln. Łańcuch rozrządu teoretycznie niewymienny. Zwróć uwagę po odpaleniu czy nie występują wibracji i auto nie wpada w duży rezonans przy dodaniu gazu. Zdarza się, że przy dużych przebiegach ok. 200 tys. lub przy silnikach mocno wyeklploatowanych wypalają się zawory. Trzeba wtedy regenerować głowicę. Objaw, że po odpaleniu występuje nierówna praca silnika. Zdażają się drobne stuki w zawieszeniu, ale na naszych drogach to standard. Osobiście polecam 2,0 t - jest mocniejszy a spalanie takie samo - mi spalają 1,8t man.ok.10,5 i 2,0t ok. 10,8 automat.(miasto) Z
PROBLEM Z KLUCZYKIEM (2014-01-06)
Problem:mam problem po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki kierowca się nie blokuje i Piska mi w środku także radio się nie wyłącza i nie mogę go zamknąć bateria w kluczyka nowa
Porada: Pewnie stacyjka Ci nie odbija i stacyjka widzi jakby kluczyk cały czas w niej był- może wystarczy ją oczyścić i wszystko będzie działało. Spróbuj poruszać końcówką kluczyka (grotem) cylinderek stacyjki - powinna odbić, wtedy nie rozładuje Ci akumulatora.
JAKI DWUMAS DO 9-3 TiD VECTOR 110kW z 2008 roku (2014-01-07)
Problem: Od jakiegoś czasu puka do mnie dwumas i chciałem zamówić na allegro, ale pojawił się problem bo podobno w 2008 była zmiana koła dwumasowego i sprzęgła i najlepiej dobrać po nr sinika którego nie mam. Ma ktoś jakiś pomysł jak dobrać koło i sprzęgło?
W ostateczności można to ocenić po rozkręceniu, ale wolałbym zamówić sam przed wizytą u mechanika (czas).
VIN: YS3FF46W681148843 (1 rejestracja lipiec 2008)
Porada: Twoj saab jest z przełomu 2008 roku, a więc z okresu, w którym nastąpiła zmiana rodzaju montowanego koła dwumasowego. Stary katalog czesci EPC rzeczywiście typuje dwa rodzaje kół - uzaleznione to jest od nr, silnika. Nowy EPC filtruje już tylko jeden rodzaj - a mianowicie OE 93196710, więc na 99% bedzie takie koło. Z doświadczenia polecam zamiennik LUK 415 0445 10, jest droższe od sachsa, ale jest trwalsze. Pozdrawiam.
Nr. sprzęgła to 93181953, który zamienia się na 55578630 (są to te same sprzęgła, różnia się tylko nr. katalogowym)
nr tarczy 93179219
nr łozyska 24422062 zamienia się na 55558371
Jak bedziesz szukał zamiennika to sprawdzaj sprzegło i docisk po dwóch numerach, bo nie zawsze się krosuje.
RADIOODTWARZACZ NIE ŻENI SIĘ Z MOIM ECU (2013-12-14)
Problem:W moim Aero radioodtwarzacz został usunięty więc zotsała tylko po nim dziura i kabelki do podpięcia. W czwartek robilem z tyłu zawias na poliuretan, i akurat rozebrali rozbitka z ładnym radioodtwarzaczem. Oferta była kusząca więc podpieliśmy radio. W tech-u ECU widziało radio, które było zablokowane. Udało się je odblokować, jednak kiedy doszliśmy do ożenku, wpisaliśmy kilkakrotnie VIN i klapa. Nie wiadomo dlaczego ale za każdym razem wyskakuje błąd i radio wyświetla NO VIN. Vin spisany z podszybia i absolutnie żadnej mozliwości pomyłki. Tech sprawny także. Dlaczego w Tech-u widzi radio, można nawet sobie nim sterować (Fad., Bal., Vol, itp.) a nie chce go ożenić? Kilka prób i ciągle to samo. Dziwne. Macie jakieś pomysły?
Porada: W modelach z poczatku produkcji wystepowały problemy z komunikacją z radiem. Jeżeli masz znajomka z Techem, to niech popróbuje wchodzić w inne roczniki np. 05, 07 i wtedy wejsć w radio i spróbowac je dodac.
KALIBRACJA KIEROWNICY (2013-12-13)
Problem: mam taki problem czy mał z was taki przypadek jak skalibrowac czujnik skrentu kierownicy w saabie 93 2006 r 19 150km
Porada: Kalibrację SaSa w Twoim Saabie wykonuje się przy pomocy komputera Tech2. Więc konieczna bedzie wizyta w serwisie. Warto sprawdzić, czy masz prawidłowo ustawioną zbieżność kół.
NIE MOGĘ ODPALIĆ SAMOCHODU! (2013-02-05)
Problem:Nie może to być VIN, bo od razu masz gotowe hasło do włamu do auta; ani też numer seryjny. Jak już jest to hasło dostępu do WiFi wydane przez producenta serwisowi, oznaczone jako tajne i przyporządkowane do określonego VIN lub numeru seryjnego.
Porada: Na początku postaram się pomóc wszystkim, którzy maja podobne problemy z odpaleniem auta. Jeżeli nie można odpalić auta, bo system nie wykrywa transmitera, lub widzi dwa spróbujcie bez sprzegla przytrzymać ok 10 sek przycisk "start" . Samochód przełączy się w tryb "zapłon", ponownie wciśnijcie przycisk "start" aby wyłączyc zapłon i spróbujcie wtedy odpalić. Zazwyczaj pomaga. 9-5 NG jest bardzo wrazliwy na słaby akumulator - musi on być w bdb kondycji aby wszystko prawidłowo funkcjonowało. Często szwankuje tez moduł SCL (znany z 9-3SS) problemy podobne, też nie mozna odpalic auta. Czasami wystarczy wykasowac błąd i działa - w ostateczności wymiana SCL-a.
Podłączenie poprzez Wi-fi, polega na podłączeniu komputera diagnostycznego "MDI" (Multiple diagnostic interface), który bezprzewodowo (wi-fi) łaczy się z laptopem i umożliwia wszelkie badania i programowania komputerowe. Oczywiście lap powinien miec dostęp do netu.
Takie bezprzewodowe rozwiązania (oryginalne komputery) wprowadzono od modelu 9-5 MY10
SAAB 9-3 KOMBI 1,9 TID - LAMPKA BLOKU SILNIKA (15 Gru 2013)
Problem: Mam Saaba 9-3 kombi 1,9 TiD z 2006 roku (150 koni). Zapala mi się żółta lampka bloku silnika podczas uruchamiania. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów (nie wiem czy jest to z uwagi na rozgrzanie silnika), wyłączeniu samochodu i ponownym odpaleniu, lampka gaśnie i nie zapala się. Powtarza się to nieregularnie, co kilka dni. Kiedy lampka się, samochód zachowuje się normalnie. Ma pełną moc, nie ma problemów z odpalaniem, silnik pracuje cicho i równo. Nie zauważam nic niepokojącego. Może umiecie coś doradzić na temat przyczyny i wyeliminowania tego zjawiska?
Porada: Zacznij od stestowania komputerem Tech 2.Po opisywanej usterce, najprawdopodobniej uszkodzona jest któraś świeca żarowa lub moduł. Badanie komputerowe nie pokaże uszkodzonej świecy, tylko ogólny błąd na układ żarowy. Świece trzeba sprawdzać za pomocą kontrolki. Twój Saab może na zimnym trochę dłużej kręcić niż normalnie. Nie jest to nic poważnego przy takiej pogodzie, jaką mamy za oknem. Problemy mogą się zacząć przy dużych mrozach.
PRZERÓBKA LAMP Z ANGLIKA - SAAB 93, ROK 2008, PO LIFCIE (09 Gru 2013)
Problem: Zakupiłem Saaba 93, rok 2008 po lifcie. Auto było lekko rozbite i jestem na etapie kupowania części, a dokładnie lamp przednich. Czy orientuje się ktoś, czy lampy z anglika można przerobić na Europę?? Chodzi o xenon.
Porada: Istnieje taka możliwość - trzeba przestawić takie specjalne zapadki, które znajdują się w środku przy soczewce.
SAAB 9-3 2.2 TID - PROBLEM Z DRZWIAMI PASAŻERA (01 Lis 2013)
Problem: Zamek centralny w drzwiach pasażera nie otwiera się z pilota, ani nawet z guzika wewnątrz samochodu. W dodatku przestała działać w tych drzwiach szyba. Wcześniej miałem problem z drzwiami kierowcy, ale cudownie się naprawiły:) Saab 9-3 2.2TiD 2004 r.
Porada: Wymień sam przełącznik szyby w drzwiach pasażera - rozwiąże to Twoje problemy. Przez przełącznik przechodzi informacja sygnałowa do centralnego zamka i dlatego nie działa. Po wymianie samego przełącznika, wszystko będzie działało.
ZIMNE AUTO TRZĘSIE SILNIKIEM - SAAB 93 1.9 (10 Paź 2013)
Problem: Po dłuższym postoju, przy odpaleniu, auto dziwnie trzęsie silnikiem. Ok 5 sekund później jest ok. Samochód: Saab 93 1.9 150 km
Porada: Błąd świadczy o uszkodzeniu komputera silnika. Warto wykonać badanie komputerowe oryginalnym komputerem, bo przy testerach standardowych w Saabach bardzo często są przekłamania. Jeżeli oryginalny Tech potwierdzi błąd P1604, to można spróbować odjąć i dodać komputer z nr nadwozia i wgrać nowe oprogramowanie. Często pomaga.
ŻARÓWKI W SOCZEWCE - SAAB 93 1.8 T (10 Paź 2013)
Problem: Jakie są żarówki w soczewce w Saabie 93 1.8t z 2003 r. ? co byście polecili do poprawy widoczności?
Porada: W Twoim modelu są żarówki H7. Osobiście mogę polecić Philipsy +50% - myślę, że +30% też w zupełności wystarczą. Nie polecam chińskich żarówek imitujących światło xenonowe - efekt ładny - ale zero widoczności.
WYMIANA FILTRA DPF W SAAB 9.5 1.9 TID. (28 Paź 2013)
Problem:Mam mały problem z moja pereka, mianowicie jakies 2 miesiace temu wyjechalem w trase jak zwykle zreszta pewny ze nic sie nie stanie, przeciez to saab ;)... po przejechaniu okolo 70km z predkoscia 100km/h kiedy wszystko bylo juz nagrzane zauwazylem ze saabik zaczal kopcic... wystraszylem sie i zjechalem na pierwszy lepszy parking, oczywiscie zgasilem samochod i zaczalem szukac... Nie znalazlem nic, tak wiec wsiadlem i pojechalem dalej co dziwne okazalo sie ze wszystko wrocilo do normy Po kilkunastu dniach oczywiscie po przejechaniu 30km okazalo sie ze znowu kopci taki jasny dymek tym razem nie mialel czasu zeby stanac na parkingu tylko jechalem dalej i znowu co dziwne po kilkunastu kilometrach wszystko ustalo! pomocy o co tu chodzi? DPF do wzmiany? ile to kosztuje i czy mozna to jakos obejsc? z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam serdecznie.
Porada: Twoim przypadku nie ma powodów do niepokoju. Pojawiający dym podczas jazdy ze stała predkością, jest następstwem wypalania się filtra DPF. Komputer zczytuje cisnienie między filtrem, a katalizatorem i jeżeli jest już wysokie to wysyła informację o zwiększeniu dawki paliwa, aby podnieść w ten sposób temperaturę spalin, która wypala sadzę w filtrze DPF. Jest to normalne zjawisko przy silnikach diesla wyposażonych w filtr DPF. Jeżeli natomiast czynność ta często się powtarza, lub tak jak w Twoim przypadku została przerwana, warto podjechać do serwisu i wykonac dodatkowo wypalenie filtra cząstek stałych (komputerowo). Zalecam po takiej czynności wymianę oleju w silniku z filtrem, ponieważ czynność wypalania została u Ciebie przerwana, a olej został rozcieńczony z paliwem i stracił on swoje właściwości smarne.
BEZPIECZNIK ZABEZPIECZAJĄCY ZAPALNICZKĘ - SAAB 9-3 2,0 T (21 Sie 2013)
Problem: Gdzie może znajdować się jeszcze bezpiecznik zabezpieczający zapalniczkę z przodu oraz radio w Saab 9-3 2,0 T 2008 r. ??? Podłączyłem radio CB i chyba zrobiło to zwarcie. Nie działa zapalniczka z przodu oraz nie ma zasilania na całe radio. Radio mam Kenwooda z panelem dotykowym, montowane oryginalnie z zakupionym autem. Pod maską silnika sprawdziłem i wszystkie bezpieczniki są ok.
Porada: Sprawdź jeszcze bezpieczniki które znajdują się z boku w desce rozdzielczej. Otwórz drzwi od strony kierowcy, zdejmij plastikową klapkę -bezpiecznik 22 on jest odpowiedzialny za zapalniczkę (30A).
STABILITY CONTROL FAILURE, STACYJKA (20 Sie 2013)
Problem:Mam pewien problem. Posiadam saaba 93, rocznik 2006. Nie mam pojęcia, co spowodowało mój problem, dlatego opiszę jak do tego doszło, może któraś część opowieści będzie kluczowa. Podczas dzisiejszej jazdy samochód zgasł. Odpaliłem go ponownie, wszystko było w porządku, jednak kiedy podjechałem pod sklep okazało się, iż nie mogę wyciągnąć kluczyka ze stacyjki. Kiedy przekręcałem go na tryb OFF, lub nawet LOCK, nie wylączało się radio i wyciągnięcie kluczyka było niemożliwe. Postanowiłem więc ruszyć do domu i podczas tej drogi wyświetlił mi się komunikat "stability control failure". Nie mam pojęcia, czy może to mieć ze sobą jakiś związek, jednak obydwa problemy pojawiły się jednocześnie.
Porada: Aby dokładnie zdiagnozowac usterke, trzeba podłączyć pod Techa sprawdzić jakie sa błędy. Teoretycznie mogą byc trzy elementy, które powodują opisaną usterkę: moduł SCL, moduł CIM lub sama stacyjka.
BIAŁY DYM Z RURY SAAB 9-3 2.0 T (21 Lip 2013)
Problem:Mam mały problem z moją sabiną a mianowicie na zimnym silniku po odpaleniu pojawia się biały gęsty dym który znika po rozgrzaniu,auto ma moc,przyspiesza,nie zauważyłem znacznych ubytków płynu.dzieje się tak tylko po dłuższym postoju na ciepłym silniku problemu nie ma.co to może być? silnik 2.0 T B207L moc podniesiona z 175 do 225 km przebieg 120 tyś.
Porada: Jeżeli dzieje się to tylko po odpaleniu i nie zaobserwowałeś dymu podczas przyspieszania, to najprawdopodobniej zużyte mogą być uszczelniacze zaworowe, co wiąże się z demontażem głowicy (kpl. obróbka) oraz ich wymianą. Dojdzie kpl. uszczelek na góre silnika i uszczelki do turbo.
(SAAB 9-3 ) SSANIE (13 Cze 2013)
Problem:Mam duży problem z autem, po zapaleniu chodzi cały czas na ssaniu dodaje mu się więcej gazu i gaśnie. Co może być za przyczyna.
Porada: Sądząc po objawach to problem może tkwić w przepustnicy. Wykonaj najpierw badanie komputerowe, aby być w 100% pewnym. Nie wymieniaj zbyt pochopnie, może jest w trybie awaryjnym i trzeba ją tylko przestawić.
BLUETOOTH DO TELEFONU (07 Cze 2013)
Problem:Mam problem. Mianowicie telefon nie może się połączyc z bluetooth. Mam przyciski na kierownicy połącz i rozłącz połączenie telefoniczne. I nie wiem co mam robić. A w komputerze pokładowym nie ma opcji włączenia bluetooth ustawień telefonu.
Porada: Wszytskie Saaby są wyposazone (przystosowane) do opcji bluetootch. Niestety podejrzewam, że w Twoja Saabina poza przyciskami na kierownicy nie ma zestawu telefoniocznego. Potrzebna by była wiązka auta dochodząca do radia , do kierownicy i do modułu telefoniocznego oraz moduł. Koszt nowej wiązki to 3500 netto - moduł ok 4500 netto.
(SAAB 9-5) KOMUNIKAT AWARIA (04 Cze 2013)
Problem:Czy ktoś mógłby mi wskazać co oznacza komunikat License plate light failure.
Porada: Komunikat, który zapalił sie w Twoim aucie świadczy o przepaleniu żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
SAAB 93 2,2 TDI- DŁAWI SIĘ (08 Maj 2013)
Problem:Od 2 lat mam Saaba 93 2,2 tdi. Kochane autko, ale miało problemy z odpalaniem po dłuższym postoju. Zostal wymieniony 0ring na pompie i auto odpala ładnie, ale dławi sie zanim sie nie nagrzeje. Potem zdarza mu sie przerywać. EGR został wymieniony. Macie moze jakieś inne sugestie?
Porada: Czy są jakieś błędy DTC? Proponuje jeszcze sprawdzić, ewentualnie oczyścić czujnik ciśnienia doładowania - warto także pzeczyścić styki. Bardzo często to pomaga.
(SAAB 9-3) SILNIK 1.9TTID Z PRZEBIEGIEM 180 TYS. Z ROCZNIKA 2009 (17 Kwi 2013)
Problem:Chcę kupić SAAB-a 93 2008+ Jest okazja cenowa - auto z silnikiem 1.9TTiD w automacie. Stan super, auto zadbane, jak nowe, serwis w ASO i udokumentowane ponad 180 tys... Warto się w to pakować? Chce pojeździć ze 3 lata - dużo kilometrów nie zrobię ale raczej myślałem o czymś z przebiegiem 50-100 tys. oglądałem nawet kilka ale co z tego jak przebiegi nie pewne, auta ściągane z USA albo nie serwisowane. Co myślicie o tym silniku 1.9TTiD przy jakim przebiegu mogą być problemy i jakie.
Porada: Jeżeli chodzi o ten silnik, to nie cieszy się on dobrymi opiniami. Owszem, jest dynamiczny potrafi mało spalić - ma niezłego kopa już z niskich obrotów silnika ( 2 turbiny TTID). Plusem w "Twoim" egzemplarzu jest to, że jest to AUTOMAT. Znika problem z kołem dwumasowym. Pozostaje jeszcze problem z filtrem cząstek stałych DPF, oraz z zaworem EGR, klapkami w kolektorze ssącym oraz turbiny, które potrafią śię rozpaść. O ile z tym pierwszym problemem można sobie poradzić bez wymiany (wystarczy wyciąc i przeprogramować ok. 1500 pln.). to w razie uszkodzenia EGR tyrzeba wymieniać, pozostałe elementy jak kolektor i turbo też. Oryginalny EGR jest bardzo drogi ok 3800 pln netto. Osobiscie jak się zdecydujesz i byś miał problem w przyszłosci z zaworem EGR, to jestem w stanie za dużo mniejsze pieniądze Ci pomóc. Zdażają się problemy z ładowaniem - padają alternatory. Jak widzisz Sama jednostka jest bardzo dobra, pada jedynie jej osprzet. Jęzeli moge doradzić, to kup auto benzynowe - unikniesz niepotrzebych - niespodziewanych problemów.
(SAAB 9-5) MODUŁ KOMFORTU TWICE (24 Mar 2013)
Problem:Jakis czas temu zepsuł sie w moim saabie moduł komfortu TWICE. Czym mam sie kierowac aby dokonac odpowiedniego zakupu drugiego. Na jakie kody mam patrzec zeby wszystko działało.
Porada: Żeby wszystko działało, a sądzę, że myślisz o zakupie używki to kieruj się rocznikiem, od 2002 do 2006 wszystkie były takie same. Pamiętaj, że kupuj w kpol. czyli moduł TWICE I pestka kluczyka z immo. Samego nie kupuj, bo nie zaprogramujesz.
CHECK-IN (19 Mar 2013)
Problem:Mam problem mianowicie taki, że ciągle zapala mi się kontolka check-in w modelu Saab 9-3 2,0 turbo. Po podłączeniu do komputera wyświetla błąd cewki. Wymieniłem już 3 sztuki cewek a błąd dalej się pojawia i pokazuje kolejną cewkę. Wymieniłem wszystkie świece na nowe oryginały a błąd pomimo kasowania dalej się pojawia. Silnik chodzi bez zarzutów, nie traci mocy, nie wachluje obrotami. Dodam, że mam instalację gazową ale błąd pojawia się nawet jak jeżdżę na samej benzynie. Może ktoś mi podpowie gdzie mogę to naprawić, będę wdzięczny.
Porada: Problemów może być kilka. Jeden z nich, to najczarniejszy scenariusz, gdzie wypalone mogą być zawory i dlatego wypadają zapłony. Jest to dość częsta usterka wystepująca w tych autach, a w Twoim przypadku auto jeździ na gazie gdzie temperatura spalania jest wyższa niż na benzynie. Drugi powód, to źle wyregulowana instalacja gazowa, pomimo, że jeździsz na benzynie informacje przechodzą przez komputer gazowy i dlatego mogą też wypadać zaplony. Warto sprawdzić na zimnym silniku czy wypadają zapłony za pomocą komputera diagnostycznego. http://saab/oferty.html
TURBINA NIE ZAŁACZA SIĘ, BRAK MOCY (18 Mar 2013)
Problem:Na początku turbina załaczala sie za kazdym razem podczas jazdy. Za jakim czas rozłaczala sie raczej jak auto było nagrzane,teraz wogole padla i raz na jakis czas sie załaczy,ale po chwili juz nie działa,check pali sie cały czas. Pamietam ze wczesniej gasł po paru odpaleniach. Auto wiecej robi chałasu niz jedzie. Silnik 2.2 a jedzie jak 700 :/ Moze ktos z was mial podobny problem i moze mi poradzic w czym tkwi problem.....Wiem ze czeka mnie wizyta u mechanika ale nie chce aby naciągnął mnie na kase
Porada: Przy zapalonej kontrolce silnik przełącza się w tryb awaryjny i opracuje bez załączonej turbiny. Wiem, że pewnie z ledwością osiągasz 60 km/h. Problemów może być kilka, ale skoro zapala Ci się kontrolka silnika, to na początek sugeruję podłączyć komputer aby zawęzić obszar poszukiwać. http://[cenzura]/saab/oferty.html
WYMIANA ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU (18 Mar 2013)
Problem: Kupiłem Saaba 900 S 2,0 T 185 km.Rocznik 1997. Ma przebieg 244 tys km i nie znam jego przeszlości serwisowej. Generalnie jest w bardzo dobrym stanie tylko nie wiem czy wymienić włańcuch rozrządu. Czy wogóle w saabach z tym silnikiem łańcuch się wymienia.
Porada: W Twoim Saabie łańcuch rozrządu wymienia się tylko w przypadku jego głośnej pracy, świadczy to o jego rozciągnięciu. Nie ma reguły przy jakim przebiegu to wystepuje - kwestia stylu jazdy kierowcy. Warto sprawdzić u fachowca znającego się na marce czy taka wymiana jest potrzebna.
SAAB GAŚNIE I NIE CHCE ZAPALIĆ (28 Sty 2013)
Problem:Kiedy go kupiłem czułem ze chodzi troche za słabo na 150km pózniej zaczeło go szarpac jak dodaje gazu tak ok 2000 do 4000. Potem juz jest nawet ok ale pózniej zaczeł sie świeciec check pojechałem podpiac pod komputer i wyskoczyło ze 4 cewka zapłonowa jest popsuta ale mechanik mi powiedział zeby miec pewnosc zamienic cewki i tak zrobiłem i znowu wyskoczyło ze 4 cewka jest popsuta! i nie wiem co mam robic! czy kupic cewki czy cos innego jest popsute! a jeszcze teraz zeczyna gasnać swieci sie check i nie chce zapalic a jak zapali ledwo jedzie!
Porada: Jeżeli podmieniałeś cewkę na 4 cylindrze i dalej wystepuje wypadanie zapłonów, to obawiam się, że bedziesz miał zawory ssące do wymiany, co wiąże się ze zdjęciem głowicy. Warto jest zobaczyć też świece zapłonowe. Po objawach które opisałeś, to jest to bardzo prawdopodobne, że skopńczy się zdjęciem głowicy - szarpanie silnika - paląca się kontrolka silnika - mniejsza moc. Zaleca się wymianę wszystkich zaworów ssących, unikniesz w ten sposób podobnej sytuacji na innych cylindrach.
WYMIANA ROZRZĄDU ŁAŃCUCHA (2012-10-20)
Problem:w moim saabie saab 93 aero 2.8T turbo, kombi 250km, rocznik 2007, przebieg 200 000 tys. Km silnik zaczal dziwnie pracowac, dawac inny odglos podczas pracy, pojechalem do specjalisty od v6 silnikow na diagnoze, po badaniu pojazdu stwierdzil ze niestety trzeba bedzie wymienic lancuch rozrzadu, napinacze, slizgi itd. Informacje to sprawdzilem jeszcze w serwisie opla i niestety ale potwierdzili te diagnoze. Dajcie znac czy juz ktos to robil z was konkretnie w wersji v6 aero, gdzie zamawialiscie czesci i czy macie jakiegos dobrego mechanika.
Porada: W silnikach 2,0 T rzadko się spotyka aby łańcuch rozrządu się rozciągał. W 2,8 V6 rozciągają się łańcuchy i wyskakuje błąd na złą synchronizacje pomiędzy dwiema głowicami - wtedy występują też szarpnięcia i nierówna prqaca silnika na biegu jałowym.
W silnkach 2.0 t najczęściej uszkadza się ślizg łańcucha wałków balansujących. Objaw jest taki, że jest głośny dzwięk z okolic rozrządu i charakterystyczny rezonans. Bardzo często pomaga wymiana napinacza i samecho slizgu. Jeżeli długo się jeździło z taką usterką, to wymiana łańcucha wałków balansu też będzie konieczna.
Listwa ozdobna nad schowkiem,jak zdjąć listwę znad schowka? (2011-04-14)
Problem: Czy owa listwa jest demontowana razem z przyciskiem,czy są to dwa osobne elementy ?
Porada: W Twoim Saabie aby zdemontować listwę trzeba najpierw odkręcić schowek, wypiąć wtyczkę od lampki i wtedy możesz odkręcić listwę - nie jest to trudna operacja.
realizujemy płatności kartami master card visa VIPmoto Sp. z o.o. Autoryzowany serwis SAAB. Autoryzowany Q-serwis wszystkich marek. Specjalistyczny serwis samochodów amerykańskich.
ul. Warszawska 95, 05-520 Konstancin-Jeziorna
tel.: 22 701 71 00  fax 22 701 71 08
dla klientów wi-fi gratis