VIPmoto - serwis Jeep Dodge Chrysler polub nas na facebook
jeep crysler dodge porady

Przeglądy i naprawy

Naprawy powypadkowe

Instalacje LPG

Serwis opon

Auto detailing / myjnia

Naprawy SMART

Samochody zastępcze

Ogłoszenia kupię/sprzedam

Promocje

Nasi specjaliści

Porady

O nas

Kontakt i dojazd

Kariera


Porady specjalistów VIPmoto



Tylna dmuchawa (30 Sty 2015)
Problem:Wszyscy piszą o przedniej dmuchawie ale ja mam problem z tylną, działa mi tylko na max obrotach a na 1 i 2 biegu nie. Pewnie to ten rezystor, bo z przedniej konsoli i tylniej jest tak samo, może ktoś powie gdzie on się znajduje i ewentualnie jaki kupić i ile kosztuje.
Porada: Rezystor znajduje się w obudowie tylnej nagrzewnicy w prawym tylnym rogu. Musisz zdjąć tylny prawy boczek, i wykręcić rezystor - podpinasz nowy i wszystko powinno działać. Koszt nowego to ok. 180 pln.
Chrysler Voyager ciężko włączyć 2 bieg (25 Sty 2015)
Problem: Witam jestem od niedawna posiadaczem Voyagera 2,5cdr 2002 i mam taki problem z włączeniem drugiego biegu nie chce się włączyć lub ciężko włączyć po dłużej jeździe problem z włączeniem jest mniej uciążliwy czy ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązać
Porada: Chrysler Voyager ciężko włączyć 2 bieg 04 Lut 2015, 18:09 witam A jakim olejem została zalana skrzynia, bo piszesz, że Castrolem, a wg informacji serwisowych powinna być zalana MOPAR ATF+4. Sprawdź dokładnie, bo zbyt gęsty olej może powodować takie objawy. Poniżej info z działu technicznego Chryslera.
Ty masz typ skrzyni T850.
Mopart ATF+4 (Automatic Transmission Fluid-
Type 9602) is required in the 41TE automatic and
T850 manual transaxles. Substitute fluids can induce
torque converter clutch shudder.
Wyciek ze skrzyni A604 Voyager 3.3 (08 Gru 2015)
Problem: Od dłuższego czasu zmagam się z wyciekiem ze skrzyni biegów.Była już robiona miska olejowa a dokładnie na nowo gwintowanie otworów w korpusie skrzyni bo były pozrywane,zmieniona uszczelka pod elektrozaworami,zmienione przewody łączące skrzynie z chłodnicą) i dalej leci... niższej zamieszam zdjęcie może ktoś się już spotkał z takim przypadkiem,na zdjęciu widać,że klople oleju zbierają się na łbach śrub w najniższym położeniu miski. http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/907/E8IuNH.jpg
Porada: Z tego co udało mi się zaobserwować na zdjęciu, to do uszczelnienia została użyta uszczelka. Do uszczelnienia radzę stosować silikon w tubie, np. MOPAR, ProSeal. Wtedy wycieki powinny ustać.
Dodge Ram III V8 (23 Maj 2014)
Problem: Wkrótce będę instalował gaz w swoim Dodgeu i mam pytanie: Który rodzaj gazu najlepiej pasuje i jest potrzebny do mojego Dodge Ram III, 2002, 4.7 V8? Nie znam się na tym zupełnie więc chciałbym zasięgnąć waszej porady.
Porada: Ja śmiało moge polecić instalacją STAG 300 ISA 8 CYL. Radzę zastosować reduktor KME GOLD do 340 KM., oraz lepsze wtryski - tzn. HANA, gdyż słabsze wtryski mogą nie dać sobie rady przy ostrej jeździe (będą za wolne), co będzie powodowało przełączanie na benzyne lub szarpanie.
Nie wchodzący wsteczny (15 Maj 2014)
Problem: Moje auto to Sebring 2.0 CRD z 2007 roku. W ubiegłym tygodniu pojawił mi się jakiś dziwny problem. Od tamtego czasu prawie codziennie z rana nie mogę wrzucić wstecznego. Domyślam się, że jest to spowodowane tym, że samochód stał sobie przez noc i marznął, gdyż jak przejadę parę kilometrów (wystarczy 4 czy 5) i rozgrzeje się silnik to wszystko wraca do normy. Po paru godzinach postoju (w pracy) raczej nie ma tego problemu, lecz znowu się pojawia po nocy. Zauważyłem również, że inne biegi z rana też nie wchodzą najlepiej, ale przynajmniej wchodzą. Czy ma ktoś może jakieś pomysły?
Porada: Jeżeli chodzi o olej w skrzyni biegów, to do Twojego auta jest zalecany MOPARŽ ATF+4 Automatic Transmission Fluid. Ja jednak radził bym zaczac od sprawdzenia bądź wymiany pompki sprzęgła. Bardzo często na zimnym silniku biegi nie chcą wchodzić, a po rozgrzaniu jest dużo lepiej. Sprawdź, czy rano jak podpompujesz pedał sprzęgła to czy biegi wchodzą lepiej.
(Chrysler Grand Voyager) Butla LPG (15 Kwi 2014)
Problem: Mam pytanie odnośnie umiejscowienia butli LPG w wersji Stan'go , oraz jak duza butla może się zmieścić w te miejsce
Porada: Jest kilka sposobów zamontowania butli LPG w wersji s&g. Można zamontować w miejscu koła zapasowego - ale jest to mała butla ( wchodzi ok. 35 l. gazu - wiec tasnkowanie 1x200km . w trasie jest to uciązliwe, ale da sięz tym żyć. Można zamontować dwie butle w schowkach foteli środkowegorzędu, ale tracimy schowki - rozmiar butli 2x35l. Jest też opcja zamontowania jednej butli w schowek fotela środkowego rzedu, a drugą w miejscu koła zapasowego. Ratujemy wtedy 1 schowek. Smile W przypadku gdy zdecydujesz się zamontować butle w miejsce schowka foteli przestrzeń bagażowa i tak będzie spora, bo fotele będą się skłądały do pozycji pionowej. Nie polecam montować butli za tylnymi fotelami 3 rzędu , bo wtedy nie ma żadnej mozliwości załadowania bagaży.
(Dodge Caliber) kontrolka silnika na zapłonie(15 Lut 2014)
Problem: Mam taki problem po przekręceniu kluczyka na zapłon wszystkie kontrolki po pewnym czasie gasły. Teraz zostaje mi kontrolka silnika żółta (Awaria systemu wtrysku) gdy odpalę auto to gaśnie i wszystko jest ok. Co to może być ?
Porada: Nie musisz podpinać auta do komputera diagnostycznego. To jest normalne - prawidłowe zachodanie się kontrolek na desce rozdzielczej. W pierwszej kolejności - po 2 sek. gasną wszystkie kontrolki poza kontrolką silnika (chech engine) oraz kontrolki air-bag. Kontrolka air-bag powinna gasnąc po ok. 5 sek. Check gasnie (jeżeli wszystko jest ok.) po odpaleniu auta. Problem pojawia się dopiero wtedy, gdy po zapaleniu auta kontrolka miga lub pali się na stałe. ( wtedy podpięcie do kompa konieczne)
(Dodge Caliber) Czujnik ciśnienia w kołach (21 Sty 2014)
Problem: Jestem posiadaczem dodge'a caliber którego sprowadziłem na nieorginalnych felgach bez czujników ciśnienia. Do tego czasu po odpaleniu następowały cztery sygnały dźwiękowe i komunikat check tpms dodatkowa pojawiał się pomarańczowy wykrzyknik na zegarach pod kilometrami. Wiem że to właśnie od czujników. Dziś doszły orginalne fele od dodge'a z czujnikami ciśnienia. Czy a jeśli tak to jak trzeba je skalibrować do działania kiedy je założę. Chciałbym je odnowić i na wiosnę założyć.
Porada: Na czujnikach sa specjalne numery, które za pomoca komputera diagnostycznego należy wprowadzić i odpowiednio do kazdego koła zaprogramować. Nalęży zwrócic pózniej uwagę przy wymianie opon, aby felga z czujnikiem trafiła na swoje miejsce (tam skąd była zdjęta). Był przypadek, że bez programowania po przejechaniu około 40 km. moduł sam zczytał czujniki i nie trzeba było programować, ale lepiej nie ryzykowac, bo to podwójna robota.
(Dodge Grand Caravan) olej do durango (06 Sty 2014)
Problem: mam dodge durango 5,9 v8. Ile wchodzi oleju do silnika?
Porada: W Twoim Durango wchodzi 5l oleju. Zalecam 5w30 lub 10w30 najlepiej Mopar (nie jest drogi) w zależności od kondycji silnika.
(Chrysler Voyager) Pasek alternatora (26 Gru 2013)
Problem: Jaki pasek (paski) alternatora przychodzą do Voyagera 3,3l 2000 r. z klimatyzacją? Jaki symbol, długość, jakiej firmy byście polecali? Co należałoby przy okazji wymienić?
Porada: Jeżeli masz pojazd z klimatyzacją, to oznaczenia paska jest PK2460. Mogę polecić Contitecha - jest nieco droższy od Dayco czy Boscha, ale jest jakościowo lepszy.
(Chrysler Stratus) Wspomaganie kierownicy - pisk i zacinanie przy rozruchu (16 Gru 2013)
Problem: Kiedy odpalę auto najczęściej z rana lub wieczorem i chcę wykonać ruch kierownicą to czuję opór (tak jakby w danej chwili nie było wspomagania) i dodatkowo takie drgania kierownicy podczas skrętu (przeskoki jakby łapało wspomaganie i puszczało), występuje też pisk. Wie ktoś może czym jest to spowodowane ?
Porada: Sprawdź napinacz i pasek osprzętu, ponieważ na zimnym silniku może się ślizgać (piszczy) i powoduje skoki, więc pompa wspomagania nie daje ciśnienia.
(Chrysler Grand Voyager) Podświetlanie climatronika (16 Gru 2013)
Problem: Od niedawna jestem posiadaczem chryslera i zastanawia mnie czy tylko u mnie tak jest czy we wszystkich a mianowicie chodzi o to że przy climatroniku podświetla mi tylko kropki przy gałeczkach i wyświetlacz wyświetla temperaturę a gwiazda czy reszta przycisków jest niepodświetlona i tu pytanko czy tak jest oryginalnie czy u mnie padły żaróweczki podświetlające??
Porada: Jeżeli jakieś przyciski Ci się nie podświetlają, to padły Ci żaróweczki. Można je wymienić, trzeba tylko zdemontować panel A/C.
(Chrysler Sebring) Podświetlenie zegarów - kłopot Sebring 2.4 2007 (16 Gru 2013)
Problem: W czasie jazdy zgasło podświetlenie zegarów - niestety w nosy. Reszta podświetlenia - zegar oraz pokrętła nawiewów działają, tzn. reagują na ściemnianie i włączanie. Szukałem w necie podobnego przypadku, ale szeroko opisany jest dla modelu z 2001, ja mam 2007, czy sprawa wygląda podobnie, może ktoś miał podobny przypadek, jak go rozwiązać?
Porada: Jeżeli zgasły zegary, to najprawdopodobniej zostały uszkodzone. Jest to czysty przypadek w tych autach. W module CCN (w zegarach) zawarty jest nr VIN i przebieg, więc najlepiej należało by wymienić na nowe, które przyjdą z takim przebiegiem, jaki zostanie podany przy zamówieniu.
(Jeep Grand Cherokee) Zbyt duże spalanie 3.0 CRD (16 Gru 2013)
Problem: Wydaje mi się, że moje autko trochę przesadza ze spalaniem (Jeep Grand Cherokee/Overland 2006 r., 3.0 CRD). Spalanie na trasie 120-140 km/h wychodzi ok 13-14l, w mieście 15-17l. Coś może mu dolegać, czy raczej norma?
Porada: Spalanie powinno wynosić 13-14 w mieście, wiec u Ciebie jest trochę spore. Warto sprawdzić przelewowe przewody paliwowe - często bywało, że ciekły - czuć było delikatnie ropą wewnatrz auta (spalenizną) i oczywiście spalanie było większe.
(Chrysler Town&Country) Town&Country a światła od Voyagera (15 Gru 2013)
Problem: Noszę się z zamiarem kupienia t&c z 2005r. Męczy mnie jednak pytanie, czy przednie lampy od europejskiego Voyagera z przed liftu, będą pasowały do takiego t&c ?? Zderzak i grill są inne, ale światła na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie.
Porada: Jeżeli jest to wersja T&C z lampami zwykłymi bez "łezek", to śmiało można zakładać od Voyagera przed liftowego.
(Chrysler Sebring) Chrysler Sebring 2.7 - układ odprowadzania par paliwa usterka (kod P0440) (05 Lis 2013)
Problem: Co jakiś czas wyskakuje mi taki kod wady P0440 układ odprowadzania par paliwa - usterka i pokazuje się też kod P0441 układ odprowadzania par paliwa - błędny przepływ oczyszczania. Posiadam Chryslera Sebring 2.7 automat 2004 na gaz. Mechanik powiedział, że te usterki są właśnie przez LPG. Jak wyłączę, to u mechanika za dwa tygodnie znowu świeci check ikonka z silnika. Proszę o poradę w tej sprawie.
Porada: Zacznij od wymiany korka wlewu paliwa. Kup oryginalny korek - może okazać się, że niedrogim kosztem usuniesz usterkę.
(Chrysler Grand Voyager) Syczy z nawiewu na szybę (25 Paź 2013)
Problem: O co chodzi z tym syczeniem? Syczy tylko jak jest nawiew na szybę, ale jak jest ogrzewanie na maxa to nie syczy.
Porada: Powodem występowania syczenia w Twoim aucie jest zbyt niski poziom czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji i kompresor cały czas dobija ciśnienie. Podjedź do serwisu zajmującego się klimatyzacją i poproś o napełnienie czynnika R134. To rozwiąże Twój problem.
(Chrysler Voyager) Nie działa sterowanie klimatyzacją w Voyagerze 2.8CRD (15 Paź 2013)
Problem: Zupełnie nie działa mi sterowanie klimatyzacją, nawiewami, cały panel jakby był zawieszony. Jak kręcę pokrętłami, to diodki przeskakują, ale nie zmienia to zupełnie zachowania nawiewów. Temperatura jest zawieszona na 20 stopniach i nie da się jej zmienić. Jest to klimatyzacja automatyczna w Grand Voyagerze IV, rocznik 2005, 2.8CRD.
Porada: Warto podjechać do serwisu wyposażonego w oryginalny komp. tzw. DRB i poprosić o sprawdzenie błędów - może ich nie być. Bywa czasami, że panel A/C może się zawiesić i wystarczy go skalibrować.
(Chrysler Grand Voyager) Zakup Grand Voyager 3.3 Limited XS 2006? (14 Paź 2013)
Problem: Mam na oku Grand Voyagera z przebiegiem 53 000 mil w benzynie, w pełnej opcji itd., tyle tylko, że nie wiem jak się tym autkiem jeździ a czytając opinie to odchodzi mnie ochota na to autko. A mam na nie ochotę. Jak to jest z jego awaryjnością? Jaką instalację włożyć? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Wy tym jeździcie wiec wiecie o czym mówicie, wiec radze się tych co mają doświadczenie a nie tylko słyszeli.
Porada: Jest to auto o charakterze typowo rodzinnym, doskonałe na wyjazdy i długie trasy, bo po to zostało stworzone. Ma naprawdę wygodne fotele - przypuszczam, ze auto o którym mowa (fuul) jest wyposażone w fotele stown&go, - tylne fotele są trochę mniej wygodne, ale coś za coś. Schowki w podłodze na wyjazdy są niezastąpione. Montując instalację gazową można tam włożyć 2 butle gazowe (lewy, prawy schowek) nie montuj w miejscu koła zapasowego, bo będzie obcierało o "śpiących policjantów", no chyba, że nie jest to wersja s&g, więc z tyło można śmiało w miejsce koła butle montować. Silnik jest nisko obrotowy, bez problemu znoszący instalację gazową - (oczywiście pełny wtrysk gazu). Oczytałeś się pewnie o awaryjności skrzyń biegów - wszystko zależy od eksploatacji - nie jest to samochód wyścigowy, skrzynia nie lubi ostrego przeciążania, oraz dużych prędkości. Warto założyć dodatkowa chłodniczkę olejowa skrzyni biegów, która schładza olej w AT i przedłuża jej żywotność. Przy oględzinach zwróć szczególną uwagę na zawieszenie i układ kierowniczy - wymiana maglownic to dość kosztowna sprawa. Ogólnie mogę polecić to auto, ale jako drugie w rodzinie.
(Chrysler Voyager) Wymiana pompy wody Voyager 3.8 (11 Paź 2013)
Problem: Mam problem ze swoim Voyagerem II 3.8 97r. Mianowicie od jakiegoś czasu uciekał mi płyn chłodniczy, więc próbowałem dowiedzieć co jest przyczyną i okazała się pompa, a dokładniej uszczelka O-ring. Niestety, dzieje się coraz gorzej. Pompa piszczy a leje się jak z cebra. Moje pytanie brzmi: Jak pompę wymienić? Z alternatorem się pomęczyłem, lecz w końcu wyszło, ale w tym przypadku ... kompletnie nie mogę dojść jak dostać się do śrub ... Silnik 3.8 166 KM.
Porada: Aby zdjąć pompę wody niezbędny będzie podnośnik. Dostęp jest tylko od spodu auta. Wbrew pozorom wymiana pompy nie jest kłopotliwa. Doświadczony mechanik wymienia taką pompę poniżej godziny.
(Chrysler Voyager) rozrząd (10 Paź 2013)
Problem: Po jakim przebiegu wymienić pierwszy raz rozrząd,i olej skrzyni automatycznej Voyager 2.8 CRD 2007 rok z góry dzięki.
Porada: O ile się nie mylę, manual podaje,że wymiany rozrządu należy dokonać przy przebiegu max 120kkm,ja bym się tam pokusił do skrócenia do 100kkm.Olej w skrzyni wymienia się w zależności od obciążania pojazdu,tam +/- 30kkm do 60kkm.
(Jeep Liberty) Oleje Compass (16 Wrz 2013)
Problem: Nie mogę wyczaić ze 100 procentową pewnością jakie i w jakiej ilości oleje przekładniowe do wymiany. Manualna skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza-reduktor, mosty. Compass 2,0 CRD 4x4.
Porada: Jeżeli chodzi o olej do skrzyni biegów manual, to MOPARŽ ATF+4 Automatic Transmission Fluid, są 2 rodzaje skrzyni biegów w zależności, który posiadasz, w jednym typie 2 litry, w drugim 2,7l. Do reduktora MOPARŽ Gear & Axle Lubricant SAE 80W-90, 1l wystarczy. do mostu tył taki sam jak do reduktora i też 1 litr wystarczy.
(Dodge Caliber) Trudne uruchamianie po postoju nocnym (17 Cze 2013)
Problem: Samochód po przerwie nocnej lub kilku godzinnej nie chce się uruchomić - Muszę po takim postoju długo kręcić rozrusznikiem - później jak uruchamiam po małych przerwach wszystko wygląda OK. Nie wiem z czym się to wiąże - czy pompa czy listwa wtryskowa - problem pojawił się jakiś miesiąc temu, samochód jest w wersji europejskiej nabyty w salonie 5 lat temu. Może ktoś coś mi będzie mógł podpowiedzieć - nie wiem czy wymiana pompy coś da w tej sytuacji.
Porada: Proponował bym zacząć od podłączenia pod komputer diagnostyczny i sczytanie błędów. Często w tych autach nie zapali się kontrolka silnika, a po podłączeniu pod kompa okaże się, że uszkodzony jest moduł świec żarowych lub świeca żarowa. Zacznij od testu, bo w ciemno wymieniać pompy nie ma sensu.
(Jeep Liberty) Przepustnica & EGR (16 Cze 2013)
Problem: Jestem świeżo szczęśliwym posiadaczem Kompassa 2007 2,0 CRD. Pali się kontrolka silnika. Po diagnostyce u zaprzyjaźnionego mechanika wskazanie na błąd sterowania przepustnicy lub EGR. Do tego lekkie kłopoty z rozruchem, tzn rozrusznik kręci i nie zawsze od razu odpala. Może jakieś sugestie szczególnie w zakresie przepustnicy żeby ominąć szerokim łukiem serwis.
Porada: Na samym początku, mogę zaproponować wgranie nowego oprogramowania do PCM. W przypadku tych usterek, a w szczególności przy błędzie na przepustnice, jest to jedyna możliwość usunięcia tej usterki. Wymiana przepustnicy nie rozwiąże problemu.
(Jeep Cherokee) kontrolka OBD świeci w czasie jazdy (15 Cze 2013)
Problem: W czasie jazdy zapala się kontrolka OBD - silnik pracuje normalnie, skrzynia pracuje normalnie- wszystko teoretycznie gra- oprócz tego że świeci na żółto OBD . Co z tym fantem robić ? Wymieniałem rozrząd - wszystko grało - wymieniłem olej w skrzyni biegów, filtry i po przejechaniu 50 km zaczęła się świecić. Nic nie leci, żaden olej- biegi zmienia jak trzeba. Wymiana w salonie itd.
Porada: Zacznij od badania komputerowego w serwisie, a najlepiej tam, gdzie wymieniałeś rozrząd, może zrobią za free.
(Chrysler Voyager) problem ze sprzęgłem (14 Cze 2013)
Problem: mam problem ze sprzęgłem w chrysler voyager z 97 roku sprzęgło nie wysprzęgla i przy włączonym silniku niemożna wrzucić biegu a jak zgaszę silnik wchodzę biegi bez problemu
Porada: Taki objaw świadczy o zużytym sprzęgle. Trzeba zdemontować skrzynię i wymienić sprzęgło. Sprawdź czy możesz odpalić auto na włączonym biegu i ruszyć.
(Chrysler Sebring) Wymiana rozrządu w Sebringu 2.5 z 2000 r. (31 Maj 2013)
Problem: Jak w temacie. Co ile kilometrów należy wymieniać? W Sebringu z 2001 wyczytałem, że wystarczy co 160000 km, a jak we wcześniejszej wersji?
Porada: W/g tabeli ze strony Chryslera rozrząd zaleca się wymieniać przy 96 tys. km. Druga wymiana przy 160 tys. km lub przy 100 tys. mil.
(Chrysler Voyager) jaki olej do silnika 3,8 (31 Maj 2013)
Problem: jakim olejem jest zalany silnik wyjeżdżający z fabryki? chodzi czy 5w40 czy 10w40 ?
Porada: Jeżeli pytasz o rocznik 2008 - up, to z danych znajdujących się na stronie Chryslera samochód był i powinien byc zalewany olejem 5w20. ff/fff Engine Oil (3.3L and 3.8L Engine) Domestic and Export Non ACEA MOPARŽ API Certified SAE 5W-20 engine oil, meeting the requirements of Chrysler Material Standard MS-6395. 1 Quart - 04761872AC 5 Quarts 5 Quarts - 04761851AD
(Chrysler Voyager) Nie załącza się wentylator chłodnicy 2.5 CRD (28 Maj 2013)
Problem: Od jakiegoś czasu zauważyłem że kreska od temperatury wędruje powyżej połowy i nie załącza się wentylator od chłodnicy. Ten od klimy działa poprawnie. Zauważyłem że dolny wąż od chłodnicy jest zimny, więc wymieniłem termostat ale wentylator dalej nie działa. Zauważyłem że pod skrzynką z bezpiecznikami wystaje mi kostka nigdzie nie wpięta ( stan nie za dobry) czy ta wtyczka ma być wpięta od spodu w puszkę bezpieczników i przekaźników i może dla tego nie załącza się wentylator czy może ma być taka luźna jako interfejs diagnostyczny ??. I czy może ktoś mi opisać od czego są cztery przekaźniki pod maską przymocowane do listwy z przodu i czy wszystkie 4 mają być takie same ?Jeśli nie proszę o opis jakie powinny być, ponieważ zauważyłem ten czwarty lekko inny, nie oryginalny.
Porada: Na początek radzę podłączyć komputer - może są jakieś błędy DTC, które naprowadza na usterkę. Przekaźniki, które są zamocowane na górnej belce, to sa właśnie przekaźniki odpowiedzialne za załączanie różnych prędkości wentylatora (3 szt.) Czwarty przekaźnik jest od świec żarowych. Podłączając komputer można aktywować wentylatory (różne biegi). Sprawdź najpierw ręcznie, czy wentylatory się obracają.
(Chrysler Town & Country) Jaki silnik do T&C 3.3L, 3.8L, 4.0L czy zainw już w 3.6L? (17 Kwi 2013)
Problem: Sprzedawcy mówią, że najlepszy jest ten 3.6L - ekonomiczny, więcej koni, mniej awaryjny. Ma ktoś porównanie pomiędzy tymi silnikami?
Porada: Też bym polecił 3.6. Jest to silnik nowszej generacji - na łańcuchu rozrządu - większa moc i mniejsze spalanie, a jednocześnie bardzo dynamiczny. Silniki 4.0 są na pasek rozrządu, co się wiąże z większymi kosztami przy przeglądach 96 tys. km.
(Jeep Cherokee) czujnik temperatury (07 Kwi 2013)
Problem: Kupiłem niedawno Jeepa Cherokee 2.8 i nie pokazuje mi temperatury zewnętrznej. Myśle ze zepsuty jest czujnik ale nie wiem gdzie jest.
Porada: Czujnik temperatury zew. znajduje się pod przednim zderzakiem na przedniej dolnej belce. (mniej więcej na środku). Najlepiej dostać się do niego od dołu.
(Chrysler Grand Voyager) Trac OFF (21 Mar 2013)
Problem: Posiadam G Vojagera 03 2.5 diesel na liczniku pojawia się napis TRAC OFF, domyślam się ze oznacza wyłączenie trakcji. I moje pytanie jak to włączyć nigdzie nie ma guzika jak w większości aut ,trzeba wykonać jakaś kombinacje tempomatem czy jak.
Porada: Poszukaj przełącznika na obudowie kolumny kierowniczej (taki okrągły) bo w Twoim modelu właśnie tam się znajduje przycisk.
(Chrysler Grand Voyager) Sprzęgło (16 Mar 2013)
Problem: Czy wam też w Voyagerach ciężko (a nawet bardzo ciężko) chodzą sprzęgła? Przy częstej zmianie biegów to noga wysiada (prawie jak w starym ursusie), czy one są hydrauliczne? może się zapowietrzyło, a jak tak to jak je odpowietrzyć? Sprzęgło jest nowe, bo stare było stare i zajechane, ale i w nowym i starym trzeba włożyć w wciśnięcie sporo siły.
Porada: Hydrauliczne sterowanie jest dopiero od 2002 roku. W Twoim aucie tzn. Chrysler Voyager 2001 CRD sterowanie jest na linkę sprzęgła i to ona jest powodem ciężkiej pracy padału sprzęgła. Wymień linkę i problem rozwiązany. Niestety linka jest droga i występuje tylko w oryginale. Koszt ok 500 pln.
(Chrysler Town & Country) kolejność cylindrów (13 Mar 2013)
Problem: Jaka jest kolejność cylindrów w Town&Country 3,8 2003r
Porada: Stojąc przy przednim prawym błotniku (strona pasażera) kolejność liczy się od lewej strony bo tam znajduje się rozrząd (od podszybia). - 1.lewy, 2.prawy 3.lewy, 4 prawy, 5.lewy, 6.prawy.
(Jeep Grand Cherokee) szarpanie i przeskakiwanie biegów (28 Lut 2013)
Problem: Zapaliła mi się kontrolka w moim Grand Cheroke 4.7 z 2000 roku no i takie sa objawy ze szarpie autem szczególnie jak mam ok 2 tys obr. bo powyżej tego nie ma. po kluczykowaniu pojawiły mi się takie kody: P0202 P0204 Po205 P0206 P0207 P0208 P0121
Porada: Nic nie piszesz, czy w aucie masz GAZ. Błędy, które podałeś, są odpowiedzialne za wtryskiwacze od 2 cyl. do 7 cyl. Ale raczej wskazują na elektroniczne uszkodzenie - może to być wiązka, sterowanie lub same wtryskiwacze. A jeżeli w aucie masz gaz to może być uszkodzony moduł lub emulator gazu.
(Chrysler) chrysler T&C 2006 3,8 benzyna ze świeżutkim gazem (08 Lut 2013)
Problem: Niedawno stałem się dumnym posiadaczem Chryslera jak w temacie i oczywiście jak przystało na zadowolonego właściciela nowego autka dmucham i chucham na niego od pierwszego dnia zamontowałem gazik włoskiej firmy AEB, wymieniłem pękniętą szybę i pozbyłem się kilku drobnych usterek oraz śladów bytności poprzednich użytkowników Generalnie jestem bardzo zadowolony z samochodu jednak zostały mi jeszcze dwie sprawy, które nie dają mi spokoju... po pierwsze przedni zderzak w moim aucie jest poobijany i nadaje się już tylko do wymiany a niestety mam problem ze znalezieniem w Trójmieście używki którą mógłbym obejrzeć przed zakupem. Z tego co zdążyłem się zorientować jest też problem ze znalezieniem nowego zamiennika druga sprawa to świecąca się kontrolka airbaga kierowcy. Od razu zaznaczam że prawdopodobnie nie jest to taśma gdyż rozkręciłem kierownicę i ją sprawdziłem. Poza tym z tego co wyczytałem przy problemach z taśmą dodatkowo nie działa klakson i guziki tempomatu a u mnie w tej kwestii wszystko działa jak należy. Podobno przyczyną może być też czujnik poduszki zlokalizowany gdzieś pod fotelem ale jest tam tyle kabli od sterowania fotela że nie wiem dokładnie gdzie tego szukać
Porada: Częstym problemem oprócz "taśmy" jest też uszkodzenie wewnętrzne przednich czujników poduszki pow. znajdujących się z przodu na podłużnicy z lewej i prawej strony. Przed wymiana warto sprawdzić kody błędów i spróbować oczyścić kostki elektryczne. Później trzeba wykasować błędy. Jeżeli czyszczenie nie pomoże, to w grę wchodzi tylko wymiana. Czujniki nie są drogie ok 120 pln. Jak będziesz je potrzebował, to zapraszam.
(Chrysler Sebring) stukot silnika 2.7 24v 2005r (08 Lut 2013)
Problem: Dziś rano odpaliłem auto i po przejechaniu 10 km usłyszałem stukot jak by zawory w górnej części silnika od strony szyby dzień wcześniej dolałem 1l oleju 10w 40
Porada: Witam. Prawdopodobnie się liftery się nie wypełniły olejem i wtedy wydobywa się z górnej części silnika stukot. Zalej silnik "Moto Doctorem" powinno zagęścić olej i niech pochodzi ok .30 min. później musisz delikatnie przegazować - powinno zniknąć (ucichnąć).
(Chrysler Voyager) Problem z odpalaniem (05 Lut 2013)
Problem: W lipcu zakupiłem voyagera 2001r 2,5 CrD obecnie wtedy pracowałem w Holandii pewnego dnia nie odpalił padł aku na gwałt potrzebowałem auta wiec zakupiłem nowe stare dałem do sprawdzenia gościu powiedział mi ze padła jedna cela i dlatego miałem problemy z rana. W obecnej chwili pracuję w Niemczech jakiś miesiąc temu przyszły mrozy i pojawił się problem z odpalaniem na początku potrzebował jakieś 10s kręcenia i palił z rury leciał biały dym ale odpalał później w ciągu dnia już było ok. I tak po jakimś czasie schodzę rano do pracy jak zawsze bylem przygotowany że będzie ciężko tak długo kręciłem ze padł aż aku, podłączyłem na klemy i było ok. lecz działał max do następnego ranka. Później jak z 2 dni stal nic w nim nie robiłem postanowiłem sprawdzić świece były do niczego wymieniłem je aku naładowałem prostownikem i było ok, przez jakiś tydzień. Bo dzisiaj problem wrócił w sobotę ostatni raz do dzisiaj rana stal jakieś 40 godzin bez odpalania. Zszedłem rano chciałem odpalić nawet nie zakręcił. Mam pytanie co może być teraz przyczyną czy aku na starych świecach mogło się zajechać? za ostanie w nl zapłaciłem 170E:(
Porada: Sądząc po objawach, które opisujesz, to wygląda, że masz problem z poborem prądu w aucie. Ale _______ skoro problem pojawia się od czasu do czasu, to najprawdopodobniej uszkodzona jest stacyjka i kluczyk zostaje wyjęty w dolnej pozycji, a nie w pozycji off. Podawane jest wtedy napięcie na radio i moduł PCM, co prawdopodobnie rozładowywuje Ci akumulator. Uszkodzone świece, to może być dodatkowy zbieg okoliczności. Sprawdź, w jakiej pozycji wyjmujesz kluczyk.
(Chrysler Voyager) Wyświetlacz pokazuje złą temperaturę zewnętrzną (28 Sty 2013)
Problem: Kupiłem Voyka 2002r, 3.3 jakiś czas temu zaczął zawyżać temp. zewnętrzną, temp. silnika ok, ogrzewanie ok. lusterka po złożeniu i rozłożeniu wychylają się na maksa do przodu.
Porada: Sprawdź wiązkę czujnika temp. zew. - jeżeli będzie ok, to wymień czujnik - nie są drogie ok. 50 pln. Czujnik znajduje się na środku zderzaka przedniego od spodu. Ogrzewanie teraz Ci działa bez problemów - kłopoty będą, jak będziesz chciał się schłodzić w "upalne lato". Co do lusterek, to obawiam się że są uszkodzone mechanizmu blokujące lusterko, co wiąże się z wymiana całych lusterek.
(Chrysler Stratus) 3.8 bateria rozładowana, po naładowaniu nie odpala... (20 Sty 2013)
Problem: Wczoraj rano auto normalnie jeździło. Postawiłem na parkingu, jednak nie zauważyłem że w środku zostawiłem włączone światło. Wieczorem gdy zauważyłem, od razu poszedłem do auta i próbowałem odpalić. Rozrusznik nie chętnie delikatnie zakręcił, bateria padła. Dziś rano postanowiłem odpalić auto z lejcy od 2 samochodu. Efekt był taki że rozrusznik kręcił ale auto nie zapaliło... pomyślałem że czasami wskaźnik paliwa lubi oszukiwać, a tak czy inaczej paliwa w baku było z pewnością mało, więc może zamarzło... zdarzało mi się to już kilka razy, więc nie wiele myśląc dolałem 5l ale to nic nie pomogło. Rozrusznik kręci, auto nie odpala ani na PB, ani LPG.... moje pytanie, czy macie jakiś pomysł, tak na szybko co mógł bym sprawdzić, o co może mu chodzić?
Porada: Problemów może być kilka, obawiam się, że bez podłączenia komputera ciężko będzie stwierdzić usterkę. Musisz sprawdzić czy jest iskra. Jeżeli nie ma, to może byś uszkodzony przekaźnik ASD, ale równie dobrze może być zwarcie w panelu klimatyzacji, co się bardzo często przytrafia w tych egzemplarzach i immobilizer blokuje. Sprawdź także ciśnienia paliwa. Może być tak, że pompa go nie podaje.
(Chrysler Grand Voyager) Awaria elektr. prawego lusterko! (17 Sty 2013)
Problem: Kupiłem Chryslera Grand Voyager i m funkcje elektrycznych lusterek. Prawidłowo działa lewe a prawe gdy się złoży jest ok. Ale gdy chcemy je rozłożyć to przekręca się na maksa w lewo i nie pozostaje w poprzednim miejscu lecz trzeba go ręcznie przesunąć w odpowiednie miejsce! Jaki to może być problem czy trzeba cale lustro wymieniać czy jakąś część? I jak to lustro rozebrać lub zdemontować zależy to trzeba będzie zrobić?
Porada: Niestety w Twoim przypadku do prawidłowego działania lusterka będzie konieczny zakup drugiego. Lusterko nie jest rozbieralne, można dokupić sam wkład, natomiast wszystkie mechanizmy występują razem z obudową lusterka. Żeby wyjąć lusterko - jak otworzysz drzwi, to będziesz miał jedną śrubę, którą musisz odkręcić, później zdejmij plastikową nakładkę, która znajduje się przy lusterku. Pod nią masz dwie następne śruby - wyjmujesz wtedy lusterko, odpinasz kostkę i po sprawie.
(Chrysler Pacifica) Grzanie foteli (17 Sty 2013)
Problem: Mam problem z grzaniem foteli zmieniłem welury na skóry i nie grzeją siedzenia są dobre bo sprawdzane lampki świecą od siedzeń a fotele zimne
Porada: Sprawdź czy napięcie dochodzi do kostek łączących od doły przy fotelach. Często przepalają się same maty grzewcze i to może być powodem. Trzeba wtedy zdjąć tapicerkę skórzana i wymienić maty.
(Chrysler Pacifica) kontrolka przepustnicy z esp zapala się (15 Sty 2013)
Problem: Wie może ktoś co to morze być zapala mi się kontrolka przepustnicy z kontrolką esp w czasie jazdy wtedy auto zaczyna wariować dawałem go do serwisu i wymienili przepustnice a to nic nie dało robi tak samo.
Porada: W silnikach benzynowych zazwyczaj taka migająca kontrolka świadczy o uszkodzonej przepustnicy. W innych modelach np. Voyager RT może być powodem pojawienia się wody w filtrze paliwa. Jeżeli w Twoim aucie przepustnica została prawidłowo wymieniona i zaprogramowana, bo taka kalibracja jest wymagana podczas wymiany, to kontrolka powinna zgasnąć. Są też przypadki, że komputer PCM wysyła zbyt małe napięcie na sterowanie przepustnicy, ale wtedy dodatkowo zapala się kontrolka esp. Sprawdź jak jest w Twoim przypadku
realizujemy płatności kartami master card visa VIPmoto Sp. z o.o. Autoryzowany serwis SAAB. Autoryzowany Q-serwis wszystkich marek. Specjalistyczny serwis samochodów amerykańskich.
ul. Warszawska 95, 05-520 Konstancin-Jeziorna
tel.: 22 701 71 00  fax 22 701 71 08
dla klientów wi-fi gratis